Vecbiedri

Lai arī Tu, student, kaut nedaudz iepazītu cilvēkus, kuri būvējuši LSA un aizstāvējuši Studentiju kopš LSA dibināšanas, esam aptaujājuši vairākus vecbiedrus un lūguši viņiem dalīties iespaidos un atmiņās par savu darbības laiku LSA.

DITA ERNA SĪLE

IMG_2219Cik ilgi darbojies LSA kā students – aktīvists? 4 gadus ar gada pārtraukumu
Cik ilgi darbojies LSA valdē?
 3 gadus
Virzieni, kuros darbojies: Starptautiskais virziens (vadītāja), Sabiedrisko attiecību virziens (viena no veidotājām)

Iegūtā izglītība: Rīgas komercskola, Latvijas Universitāte (Bc.sc.pol. un Mg.sc.pol.), Rīgas Tehniskā universitāte/Buskerud University Colledge (Norvēģijā) (MBA)
Šī brīža nodarbošanās: Ekspertīze ar Eiropas Savienību saistīto lēmumu analīzē, plānošanā, izstrādē un pieņemšanā
Intereses, hobiji: Klasiskās un modernās kultūras pasākumi, ceļošana, Jeu de Tarot (franču kāršu spēle), peldēšana, kērlings

Kāpēc izlēmi iesaistīties LSA? Tā ir vienreizēja iespēja personīgai izaugsmei, savu ideju un pārliecības īstenošanai un ideālu iedzīvināšanai
Ko īpašu paveici savā darbības laikā? Savas darbības jomā kā unikālu projektu varu minēt Eiropas Savienības nobalsošanas izspēli Latvijas augstskolās, kuras iznākums varēja kardināli ietekmēt pēc 11 dienām notikušo tautas nobalsošanu par Latvijas iestāšanos Eiropas Savienībā. Tomēr LSA nav individuāls, bet komandas darbs. Panākumus nodrošina katra komandas locekļa patiesa atdeve kopīgo mērķu sasniegšanā, jo bez tās pat izcilākās idejas autors ir bezspēcīgs.
Tava veiksmes formula, motivators: Veiksmes formula ir pašmotivācija, mērķtiecība un pārliecība par sevi. Pašmotivāciju sniedz gandarījums par ieguldījumu visas Latvijas studentijas labā.
Tavi trīs lielākie ieguvumi no darbošanās LSA: Praktiskas zināšanas, unikāls paziņu loks, neaizmirstamas atmiņas
Trīs Tavas īpašības un/vai spējas, ko ieguvi, atklāji, attīstīji vai pazaudēji, darbojoties LSA: Paplašinājās tolerances robežas, pilnveidojās kritiskās domāšanas prasmes un spēja pieņemt dažādus viedokļus

Ieteikums jaunajiem studentiem – aktīvistiem: Saglabāt politisku neitralitāti, turēt godā Studentijas ideālus, būt vienotiem un nepārtraukti attīstīties

DIĀNA SILARĀJA

Cik ilgi darbojies LSA kā students – aktīvists? Apmēram 1,5 gadus
Cik ilgi darbojies LSA valdē?
 Pusgadu
Virzieni, kuros darbojies: Biju reģionālo augstskolu koordinatore

Dzimtā vieta: Rīga
Iegūtā izglītība:
 
bakalaura grāds Latvijas Lauksaimniecības universitātē 
Šī brīža nodarbošanās:
 Ceļoju pa pasauli un strādāju savā profesijā
Intereses, hobiji: Ceļošana, fotografēšana
Kāpēc izlēmi iesaistīties LSA?

Kāpēc izlēmi iesaistīties LSA? Tā bija iespēja kaut ko reāli mainīt, ne tikai apspriest
Ko īpašu paveici savā darbības laikā?
 Es tur biju!
Tava veiksmes formula, motivators: Darīt, sapņot, riskēt, lai nav jānožēlo, ka nemaz nemēģināju. Es ticu, ka pasaulē viss ir iespējams, vajag tikai gribēt un ticēt sev!
Tavi trīs lielākie ieguvumi no darbošanās LSA: Tas bija tik sen, un tik daudz kas ir noticis pa šo laiku. Pati iespēja piedalīties, iesaistīties un darboties LSA bija ieguvums!
Trīs Tavas īpašības un/vai spējas, ko ieguvi, atklāji, attīstīji vai pazaudēji, darbojoties LSA: Komunicēt lielas auditorijas priekšā, nekad nebaidīties teikt, ko domā, arī tad, ja viedoklis ir atšķirīgs, līdera prasmju pilnveidošana

Mazliet raksturo savus kolēģus un virzienu aktīvistus, ar kuriem kopā strādāji: Traki cilvēki, izteikti līderi un aktīvisti.
Nosauc trīs īpašības, kurām jāpiemīt studentam, lai viņš spētu “pavilkt” LSA lietas:  Domāt ar galvu, gribēt kaut ko “pavilkt”. Jebkurš students to spēj, ja vien viņam tas patīk.

Ieteikums jaunajiem studentiem – aktīvistiem: Paņemt no LSA sev visu, ko vien var! Tas ir tikai neliels dzīves posms, kas jāizbauda, taču jāatceras, ka tā nav visa dzīve – pirms jums ir bijis daudz līderu un arī pēc jums tādu netrūks. Taču tie, kuri ir kopā ar jums, vienmēr ir paralēli jūsu ceļam, tāpēc ir jāciena ikviens līderis, kas atrodas blakus, jo vērtīgi kontakti ir milzīga vērtība. Pēc daudziem gadiem tās būs lieliskas atmiņas un, jo lieliskākas, ja par jums runās, nemaz nezinot, kas jūs esat!

ANTONS FEDORENKO

Cik ilgi darbojies LSA kā students – aktīvists? Gadu
Cik ilgi darbojies LSA valdē?
 Gadu
Virzieni, kuros darbojies: Sociālo projektu virziens (vadītājs)

Dzimtā vieta: Rīga
Iegūtā izglītība:
 
Rīgas Valsts 1. ģimnāzija (vidējā izglītība), Rīgas Tehniskā universitāte
Šī brīža nodarbošanās:
 Strādāju cherry.lv un studēju
Intereses, hobiji: IT lietas, politika, pavārmāksla

Kāpēc izlēmi iesaistīties LSA? Tā bija iespēja paveikt kaut ko ne tikai savā, bet visu studentu labā 
Tava veiksmes formula, motivators: Noslēpums
Tavi trīs lielākie ieguvumi no darbošanās LSA: Jauni draugi un paziņas, pieredze, labi pavadīts laiks
Trīs Tavas īpašības un/vai spējas, ko ieguvi, atklāji, attīstīji vai pazaudēji, darbojoties LSA: Sapratu, ka cilvēki reti rīkojas tā, kā būtu pareizāk, bet bieži vienojas par kopīgu nostāju

Kādos projektos, akcijās, piketos esi piedalījies? Kultūras pastaigās. Kopā ar Annu Cīruli Izraēlā piedalījāmies protestā pret reliģisko studentu izcelšanu. Secinājums: mums ir no viņiem, ko mācīties!
Nosauc trīs īpašības, kurām jāpiemīt studentam, lai viņš spētu “pavilkt” LSA lietas:
  Veselīgas aknas, stipri nervi, aizrautība, spēja pārliecināt.

Ieteikums jaunajiem studentiem – aktīvistiem: Tikt valdē!

MĀRTIŅŠ GINEITIS

Cik ilgi darbojies LSA kā students – aktīvists? Četrus gadus
Cik ilgi darbojies LSA valdē?
 Gadu
Virzieni, kuros darbojies: Visos. Biju Prezidents.

Dzimtā vieta: Saldus
Iegūtā izglītība:
 
Profesionālā maģistra grāds uzņēmējdarbībā (MBA)
Šī brīža nodarbošanās:
 Vadu komunikāciju aģentūru
Intereses, hobiji: Slēpošana, kalni, atpūta laukos

Kāpēc izlēmi iesaistīties LSA? Loģisks solis, pirms tam vadot labāko studējošo pašpārvaldi
Ko īpašu esi paveicis savā darbības laikā LSA? Panākti grozījumi dažādos studentiem saistošos Ministru Kabineta noteikumos (sociālais atbalsts, stipendiju palielinājums līdz Ls 70, studiju līgumos ietveramie nosacījumi u.c.), reģionālo, Rīgas un privāto augstskolu ideju aizstāvības apvienošana.
Tava veiksmes formula, motivators: Domāt, runāt, darīt un uzvarēt!
Tavi trīs lielākie ieguvumi no darbošanās LSA: Komunikācija, labi draugi, prasmes organizācijas vadīšanā
Trīs Tavas īpašības un/vai spējas, ko ieguvi, atklāji, attīstīji vai pazaudēji, darbojoties LSA: Visu var paveikt, ja ļoti vēlas!

Kādos projektos, akcijās, piketos esi piedalījies? Baltijas Studentu mēnesis. Ir bijuši daži piketi, taču, vadot LSA, tas man nekad nav bijis pašmērķis. Lieki tērēt enerģiju, esot “pret”, nav nekas prātīgs, tas ir vairāk pensionāriem. Ar atvērtu sarunu var panākt daudz vairāk, daudz…
Mazliet raksturo savus kolēģus un virzienu aktīvistus, ar kuriem kopā strādāji: Paši labākie – ambiciozi un aktīvi! Lielisks komandas darbs, kas ļauj studentu intereses izvirzīt priekšplānā.

Ieteikums jaunajiem studentiem – aktīvistiem: Ja vēlies pārstāvēt studentus, dodies pie viņiem uz kojām, lekcijām, ēdnīcu u.c. un izproti, kas ir tās patiesās studentu intereses, problēmas un vajadzības!

JURIS ILJINS

Cik ilgi darbojies LSA kā students – aktīvists? Kopš 2008. gada
Tava iesaiste LSA: LSA domnieks, revīzijas komisijas vadītājs, viceprezidenta padomnieks, LSA pārstāvis AIP (kopš 2013. gada)

Dzimtā vieta: Rīga
Iegūtā izglītība:
 
Rīgas Tehniskā universitāte (profesionālā bakalaura grāds ar kvalifikāciju inženieris)
Šī brīža nodarbošanās:
 Rīgas Tehniskās universitātes Studentu parlamenta prezidents
Intereses, hobiji: Ceļošana, kino
Iesauka: Jurčiks

Kāpēc izlēmi iesaistīties LSA? Vadot RTU SP Ārējo sakaru virzienu tas bija obligāts pienākums, kas ierakstīts amata aprakstā
Tava veiksmes formula, motivators: Jo vairāk dara, jo vairāk var izdarīt. 🙂
Ko īpašu esi paveicis savā darbības laikā LSA?
Iesaistījos vairāku projektu organizēšanā, piedalījos tajos kā lektors
Tavi trīs lielākie ieguvumi no darbošanās LSA: Esmu iepazinis daudzus ļoti foršus cilvēkus
Trīs Tavas īpašības un/vai spējas, ko ieguvi, atklāji, attīstīji vai pazaudēji, darbojoties LSA: Komunikācijas spējas, prasme veidot un vadīt komandu

Kādos projektos, akcijās, piketos esi piedalījies? Kultūras pastaigās. Kopā ar Annu Cīruli Izraēlā piedalījāmies protestā pret reliģisko studentu izcelšanu. Secinājums: mums ir no viņiem, ko mācīties!
Nosauc trīs īpašības, kurām jāpiemīt studentam, lai viņš spētu “pavilkt” LSA lietas:
  Degsme, enerģija, galva “uz pleciem”

Ieteikums jaunajiem studentiem – aktīvistiem: Būt aktīviem un iesaistīties ar savām idejām!

ANETE VEIPĀNE

Cik ilgi darbojies LSA kā students – aktīvists? Savu darbību LSA uzsāku ar ievēlēšanu valdē
Cik ilgi darbojies LSA valdē?
 2 gadus
Virzieni, kuros darbojies: Finanšu virziens (vadītāja)

Dzimtā vieta: Rīga
Iegūtā izglītība: Profesionālā bakalaura grāds uzņēmējdarbības vadībā ar kvalifikāciju uzņēmumu un iestāžu vadītājs. Šobrīd studēju 1. līmeņa profesionālajā studiju programmā Tiesību zinātnes.
Šī brīža nodarbošanās: Grāmatvede, finansiste
Intereses, hobiji: Volejbols, citi sporta veidi

Kāpēc izlēmi iesaistīties LSA? Mani uzrunāja, lai sakārtotu LSA finanšu lietas, kas tajā brīdī bija ļoti nepieciešams. Tā šķita arī lieliska iespēja praktizēties sevis izvēlētajā darbības jomā
Ko īpašu esi paveikusi savā darbības laikā LSA? Tika sakārtota un pilnveidota LSA grāmatvedības uzskaite. Plānojot LSA pieejamās finanses, tika stabilizēts organizācijas finansiālais stāvoklis. Panācu, ka organizācijai atkārtoti tiek piešķirts sabiedriskā labuma statuss.
Tavi trīs lielākie ieguvumi no darbošanās LSA: Praktiskā pieredze, daudz paziņu un draugu
Trīs Tavas īpašības un/vai spējas, ko ieguvi, atklāji, attīstīji vai pazaudēji, darbojoties LSA: Attīstīju spēju darboties komandā un saprasties ar cilvēkiem

Nosauc trīs īpašības, kurām jāpiemīt studentam, lai viņš spētu “pavilkt” LSA lietas:  Spēja sastrādāties ar citiem, ambīcijas, līderisms

Ieteikums jaunajiem studentiem – aktīvistiem: Kļūt par LSA Valdes locekli!

NORMUNDS STRODS

Cik ilgi darbojies LSA kā students – aktīvists? No dibināšanas brīža 1994. gadā līdz 1996. gadam
Cik ilgi darbojies LSA valdē?
 2 gadus
Virzieni, kuros darbojies: Sociālo projektu virziens (vadītājs)

Dzimtā vieta: Inčukalns, Rīgas rajons
Iegūtā izglītība:
 
Rīgas Jūras skola (kuģu mehāniķis), Latvijas Jūras akadēmija (stūrmanis), Rīgas Tehniskās universitātes Inženierekonomikas fakultāte – 
Šī brīža nodarbošanās:
 Esmu kuģu brokeris un vadu kravu pārkraušanas terminālu Rīgā
Intereses, hobiji: Burāšana, gari pārgājieni, lasīšana, makšķerēšana

Kāpēc izlēmi iesaistīties LSA? Tādi bija laiki. 1994. gadā jauniešiem vajadzēja radīt savu studentu organizāciju. Tajā laikā pats biju studentu korporācijas biedrs.
Tava veiksmes formula, motivators: Ir tāda karikatūra, kurā stārķis ēd vardulēnu, bet viņš ir saspiedis stārķim kaklu. Zem karikatūras ir rakstīts: “Nekad nepadodies!”
Ko īpašu esi paveicis savā darbības laikā LSA? 1994. gadā kā Latvijas Jūras akadēmijas pārstāvis parakstīju LSA dibināšanas protokolu, kopīgi ar pārējiem aktīvistiem iekārtojām pirmās LSA telpas Krāmu ielā. Popularizējām LSA un panācām, ka tai pievienojas arvien vairāk augstskolu. Panācām, ka studentiem tiek saglabāta 50% atlaide braukšanai sabiedriskajā transportā. Kā students 1995. gadā pārstāvēju Latviju Eidhovenas Tehniskajā universitātē, kur tika prezentēta Latvijas vēlme pievienoties Eiropas Savienībai.
Tavi trīs lielākie ieguvumi no darbošanās LSA: Izpratne, ka nevēlos iesaistīties politikā, draugi un tie LSA vecbiedri, ar kuriem tiekamies vēl šodien.
Trīs Tavas īpašības un/vai spējas, ko ieguvi, atklāji, attīstīji vai pazaudēji, darbojoties LSA: Sadarbībā ir spēks. Spēja izmantot situāciju labvēlīgi un spēja vienoties, lai darbotos kopīga mērķa sasniegšanas vārdā.

Vai atminies kādu kuriozu vai interesantu atgadījumu? 1994. gadā pēc kāda pasākuma Ogrē Rīgā atgriezāmies ar vilcienu. Ogres stacijā mazā kooperatīva veikalā iegāja viens no valdes locekļiem. Lai pasākuma turpinātos Rīgā, kopmītnēs, tika iegādātas 40 pudeles kivi liķiera, ko pārlēja alumīnija piena kannās. Nākošajā nedēļā šo valdes locekli nesastapām. 🙂

Ieteikums jaunajiem studentiem – aktīvistiem: Saglabāt pašcieņu sarunās ar augstskolu rektoriem un mēģināt vienmēr aizstāvēt studentu intereses – arī tad, ja Senātā kāds mēģina vērpt intrigas.

ANNA CĪRULE

Cik ilgi darbojies LSA kā students – aktīvists? Gadu (2007.)
Cik ilgi darbojies LSA valdē?
 2008. – 2011. gada maijs
Virzieni, kuros darbojies: Iekšējās komunikācijas vadītāja (2008.), viceprezidente (2008./2009.), prezidente (2009./2010.), starptautiskā virziena vadītāja (2010./2011.)

Dzimtā vieta: Rīga
Iegūtā izglītība:
 
Natālijas Draudziņas ģimnāzija (vidējā izglītība), Rīgas Stradiņa universitāte, šobrīd studēju politikas zinātni Latvijas Universitātē
Šī brīža nodarbošanās: Strādāju Finanšu ministrijas Fiskālās politikas departamenta Starptautisko, ekonomisko un finanšu lietu nodaļā
Intereses, hobiji: Šahs, ceļošana

Kāpēc izlēmi iesaistīties LSA? Domāju, ka tas bija vairāku faktoru kopums: iespēja satikt jaunus cilvēkus, pārliecināties par savām spējām, iemācīties izmantot teoriju praksē, apgūt daudz ko jaunu.
Ko īpašu esi paveikusi savā darbības laikā LSA? 
Tolaik tas nebija mērķis, taču izdevās sapulcināt studentus uz lielāko demonstrāciju LSA vēsturē. Laiks, kad vadīju LSA, organizācijai bija smags gan iekšējo, gan ārējo faktoru dēļ, taču, pateicoties daudzu cilvēku pašaizliedzībai un neviltotam entuziasmam, izdevās saglabāt organizāciju.
Tava veiksmes formula, motivators: Dari tikai to, kas patiešām patīk. Tad nekādus īpašus motivatorus nevajag.
Tavi trīs lielākie ieguvumi no darbošanās LSA: Kontakti, pieredze un daži lieliski cīņubiedri un draugi.
Trīs Tavas īpašības un/vai spējas, ko ieguvi, atklāji, attīstīji vai pazaudēji, darbojoties LSA: Atmetu kategorismu, iemācījos strādāt ar ļoti atšķirīgiem cilvēkiem un būt bezkaunīgāka.

Vai atminies kādu kuriozu vai interesantu atgadījumu? Daudz tādu bija. Bet, šķiet, viena no neiespējamajām misijām bija 2008. gada Līderu forums, ko organizējām laikā, kad LSA kontā bija apaļa nulle. Un tomēr noorganizējām. Dabūjām vilcienu no “Pasažieru vilciens”, LSA valde aizdeva savu naudu, kempingu dabūjām uz garantijas vēstuli, lai paēdinātu dalībniekus, vārījām makaronus uz ugunskura. Bet viss notika.
Trīs īpašības, kurām jāpiemīt studentam, lai viņš spētu “pavilkt” LSA lietas: Viņam jābūt komunikablam entuziastam ar stipriem nerviem

Ieteikums jaunajiem studentiem – aktīvistiem: Nebaidīties pieņemt jaunus izaicinājumus, jo tā būs neatsverama pieredze, kas noteikti kādreiz noderēs.

 NATĀLIJA JERMOLAJEVA

Cik ilgi darbojies LSA kā students – aktīvists? 2 – 3 gadus
Cik ilgi darbojies LSA valdē?
 Gadu
Virzieni, kuros darbojies: NVO un politisko partiju virziens (vadītāja)

Dzimtā vieta: Rīga
Iegūtā izglītība:
 
Gandrīz politologs
Intereses, hobiji: Foto

Ko īpašu esi paveikusi savā darbības laikā LSA? Izvirzīju un izbīdīju Luckānu par prezidentu
Tava veiksmes formula, motivators: Jāstrādā!
Tavi trīs lielākie ieguvumi no darbošanās LSA: Darba vietas iegūšana bankā
Vai atminies kādu kuriozu vai interesantu atgadījumu? Luckāna obligātā deja LSA Kongresā. Sanāca tā, ka pirms ievēlēšanas viņš nekad nebija bijis LSA Kongresā, tāpēc mēs ar Mārtiņu Gineiti iepriekšējā naktī viņam iestāstījām, ka katrs LSA prezidents Kongresā izpilda savu oriģinālo, iepriekš sagatavoto deju. Stāstījām, ka Juris Pūce esot dejojis lambadu un tamlīdzīgi. Rezultātā Luckāns Kongresa dienā vairāk domāja par deju, nekā par uzrunu un visu pārējo.

Ieteikums jaunajiem studentiem – aktīvistiem: Sabalansēt izklaidi ar reālo darbu studentu labā.

ILZE BERTĀNE

Cik ilgi darbojies LSA kā students – aktīvists? 2 gadus
Cik ilgi darbojies LSA valdē?
 Gadu
Virzieni, kuros darbojies: Sabiedrisko attiecību virziens (vadītāja)

Dzimtā vieta: Ventspils
Iegūtā izglītība:
 
Ventspils 1. ģimnāzija (vidējā izglītība), Rīgas Stradiņa universitāte (bakalaurs – politologs), Biznesa augstskola Turība (maģistra grāds sabiedriskajās attiecībās)
Šī brīža nodarbošanās:
 Strādāju Saeimā par deputāta palīgu
Intereses, hobiji: Sports, datordizains, aktīvā atpūta, internets, blogošana
Iesauka: Berta

Kāpēc izlēmi iesaistīties LSA? Abi dzīvokļa biedri darbojās LSA valdē. Sanāca viņiem bieži palīdzēt ar tehniskām lietām, līdz beigās viņi mani pierunāja kandidēt.
Ko īpašu esi paveikusi savā darbības laikā LSA? Biju galvenā organiztore studentu protesta gājienam, kas pulcēja 5000 studentu un zinātnes darbinieku, kā rezultātā augstākās izglītības finansējums netika samazināts par 37 miljoniem latu, kā tas bija iecerēts. Vizuāli un saturiski uzlaboju LSA mājaslapu. Radīju ideju ieviest elektroniskās domes sēdes, taču nebija nepieciešamības to realizēt. Kopā ar Daci Granti “atdzīvinājām” dažas pašpārvaldes. 
Tava veiksmes formula, motivators: Kad esi LSA, galvenais motivators ir atskaites forma.
Ikdienas motivators ir iemīlēšanās/mīlestība.
Tavi trīs lielākie ieguvumi no darbošanās LSA: Kontakti, darba vides un darba uzdevumu iepazīšana, labākie draugi
Trīs Tavas īpašības un/vai spējas, ko ieguvi, atklāji, attīstīji vai pazaudēji, darbojoties LSA: Organizēšanas, grupu vadīšanas prasmes, motivēšanas prasmes, harizma

Nosauc trīs īpašības, kurām jāpiemīt studentam, lai viņš spētu “pavilkt” LSA lietas:  Var “pavilkt” visi, kuri tur nav “iefiltrēti”, – tādi tur neiztur.

Ieteikums jaunajiem studentiem – aktīvistiem: Izpētīt, ko kurš pārstāv!

 RITVARS EGLĀJS

Cik ilgi darbojies LSA kā students – aktīvists? No 1996. gada līdz 2003. gadam
Cik ilgi darbojies LSA valdē?
 No 1998. līdz 2001. gadam
Virzieni, kuros darbojies: Juridiskais virziens (vadītājs)

Dzimtā vieta: Rīga
Iegūtā izglītība:
 
Rīgas 1. ģimnāzija (vidējā izglītība), Latvijas Universitāte (ģoegrāfs)
Šī brīža nodarbošanās:
 Centrālās vēlēšanu komisijas sekretārs
Intereses, hobiji: Ģeogrāfija, politika, vēlēšanas

Kāpēc izlēmi iesaistīties LSA? Lai ietekmētu lietas pareizā virzienā pēc saviem ieskatiem
Ko īpašu esi paveicis savā darbības laikā LSA? Ieviesis LSA kubsaknes sistēmu, nostiprinājis Augstskolu likumā punktu par studentu dalību augstskolas Senātā, nosargājis budžeta vietas pret Andra Šķēles un Tautas partijas tīkojumiem.
Tava veiksmes formula, motivators:
Latviska Latvija, tikumība, brīvs tirgus
Tavi trīs lielākie ieguvumi no darbošanās LSA: Lietas ietekmētas pareizā virzienā, pazīšanās, dziļāka izpratne par augstākās izglītības procesu un lemšanas kārtību kolektīvos, sajēga par LSA lietderību.
Trīs Tavas īpašības un/vai spējas, ko ieguvi, atklāji, attīstīji vai pazaudēji, darbojoties LSA: Attīstītas argumentācijas prasmes, zaudēts laiks, ko, iespējams, varēja izmantot lietderīgāk.

Kādos projektos, akcijās, piketos esi piedalījies? 1996. gadā pret studentu iesaukšanu armijā, 1999. gadā par budžeta vietām un augstākās izglītības finansējumu, seminārs “East – East”
Nosauc trīs īpašības, kurām jāpiemīt studentam, lai viņš spētu “pavilkt” LSA lietas:
  Patika un vēlme darboties sabiedrības labā, darbaspējas, izturība

Ieteikums jaunajiem studentiem – aktīvistiem: Iet un darīt, un nebīties autoritāšu, neieslīgt sociālistiskā “man pienākas” domāšanā.

 AGNESE ALKSNE

Cik ilgi darbojies LSA kā students – aktīvists? Aptuveni 5, taču vēl vismaz 4 kā aktīvs vecbiedrs
Cik ilgi darbojies LSA valdē?
 Gadu (2003./2004. gadā)
Virzieni, kuros darbojies: Informācijas virziens (vadītāja)

Dzimtā vieta: Rīga
Iegūtā izglītība:
 
Rīgas Stradiņa universitāte (bakalaura grāds komunikācijas zinātnē), RISEBA (Profesionālais maģistra grāds uzņēmējdarbības vadībā)
Šī brīža nodarbošanās: Sabiedrisko attiecību, korporatīvās sociālās atbildības un lobēšanas eksperts, darbojoties dažādās nevalstiskās un privātās struktūrās
Intereses, hobiji: Slēpošana, pastaigas kalnos, teātris, grāmatas, visa jaunā izzināšana

Kāpēc izlēmi iesaistīties LSA darbībā? Mani fascinēja tīklošanās iespējas, kad no visas Latvijas vienkopus sabrauc līdzīgi domājoši, aktīvi, pašpārliecināti cilvēki. Arī karjeras veidošanas dēļ, jo bez kontaktiem un informācija mūsdienās nekas nav iespējams. Šī izvēle ir attaisnojusies.
Ko īpašu esi paveikusi savā darbības laikā LSA? 
Tā kā mans uzdevums kā Informācijas virziena vadītājai bija vienot biedrus un rīkot viņiem dažādus pasākumus, tad varu teikt – no Egitas Aizsilnieces veiksmīgi pārņemu “Kam rūp students?” projektu, kura dalībnieki vēlākajos gados kļuva par LSA valdes locekļiem.
Tava veiksmes formula, motivators: Mainīt pasauli!
Tavi trīs lielākie ieguvumi no darbošanās LSA: Kontakti, pieredze, sasniegumi
Trīs Tavas īpašības un/vai spējas, ko ieguvi, atklāji, attīstīji vai pazaudēji, darbojoties LSA? Organizatoriskās prasmes, plānošanas un motivēšanas spējas.

Kādos projektos, akcijās, piketos esi piedalījusies? Piketā par izglītības kvalitāti, akcija “Stipendijas dzimšanas diena”
Nosauc trīs īpašības, kurām jāpiemīt studentam, lai viņš spētu “pavilkt” LSA lietas? Darbaspējas, diplomātija, studenta trakums, nebaidīšanās riskēt, labs kontakts ar biedriem

Ieteikums jaunajiem studentiem – aktīvistiem: Iesaistīties, nedomāt tik daudz par naudu un to, ko dabūsiet pretī.

 LĪGA ZAĶE

Cik ilgi darbojies LSA kā students – aktīvists? Savu darbību LSA uzsāku kā valdes locekle
Cik ilgi darbojies LSA valdē?
 Gadu (2011./2012. gadā)
Virzieni, kuros darbojies: Sociālo projektu virziens (vadītāja)

Dzimtā vieta: Rīga
Iegūtā izglītība:
 
Valmieras Valsts ģimnāzija (vidējā izglītība), Latvijas Universitātes Fizikas un matemātikas fakultāte (Dabaszinātņu bakalaura grāds optometrijā, šobrīd – Optometrijas profesionālā maģistra studiju programma)
Šī brīža nodarbošanās: Senators Latvijas Universitātē, strādāju savā profesijā
Intereses, hobiji: Riteņbraukšana, peldēšana, aktīvā atpūta, piedzīvojumu sacensības, klavierspēle, ceļošana, īpaši stopošana.

Kāpēc izlēmi iesaistīties LSA darbībā? Bija nepieciešami jauni izaicinājumi.
Ko īpašu esi paveikusi savā darbības laikā LSA?
Pievērsos prakšu organizēšanai augstskolās, kā rezultātā radās vairākas idejas. LSA Dome pieņēma manas pozīcijas, un šobrīd viena no tām tiks īstenota Latvijas Universitātē, kur prakse tiks iekļauta B daļā akadēmiskajās studiju programmās.
Tava veiksmes formula, motivators: Uz priekšu dzen citu cilvēku prieks, ka esmu spējusi palīdzēt, iedvesmot, sniegt padomu. Smaids palīdz atvērt daudzas durvis – arī tās, kas aizslēgtas.
Tavi trīs lielākie ieguvumi no darbošanās LSA: Kontakti, pieredze, informācija, taču visvairāk novērtēju iespēju vērtēt augstākās izglītības procesus citās augstskolās un ministrijas līmenī. Velkot analoģijas ar citām nozarēm, vieglāk izprast, kā darbojas Latvijas valsts aparāts kopumā.
Trīs Tavas īpašības un/vai spējas, ko ieguvi, atklāji, attīstīji vai pazaudēji, darbojoties LSA? Pazaudēju naivās cerības uz loģiski racionāliem lēmumiem. Tā vietā ieguvu nelielu cinisma devu. Tagad varu ar vēsu prātu lasīt “karstos” ziņu virsrakstus.

Vai atminies kādu kuriozu, interesantu gadījumu? Lielākā daļa amizanto atgadījumu saistīti ar dažādiem semināriem. Atceros, kā ar Rihardu Blesi Centrāltirgū pirkām vistu stilbiņus “Līderu forumam”. Mums bija viens divritenis, divas mugursomas un 40 kg gaļas. Divus lielos maisus uzlikām uz riteņa ragiem un stūmām uz LU galveno ēku. Pie Operas viena vistiņa centās “izbēgt” un iesprūda ratu spieķos. Gandrīz visu ietvi piebārstījām ar jēlo gaļu.
Kādos projektos, akcijās, piketos esi piedalījusies?
Kultūras pastaiga Nr. 5, visi LSA organizētie projekti laikā, kad biju valdē, akcija “Mazgā nost”.
Mazliet raksturo savus kolēģus un virzienu aktīvistus, ar kuriem kopā strādāji: Mums bija ļoti interesanta komanda, cilvēki ar dažādiem uzskatiem un viedokļiem, tāpēc iekšējās diskusijas bija daudzpusīgas. Spēcīgas personības. Šos cilvēkus vienmēr paturēšu prātā kā savus krīzes, labo brīžu un uzticības cilvēkus.
Nosauc trīs īpašības, kurām jāpiemīt studentam, lai viņš spētu “pavilkt” LSA lietas? Daudz brīvā laika, spēja rakt arī akmeņainā zemē, mērķtiecība.

Ieteikums jaunajiem studentiemaktīvistiem: Nebeidzamo enerģiju izlikt īstajā vietā un lietā.
Nepazust tāpēc, ka cerības nākot izrādījušās pārāk augstas. Necerēt un patiesībā negribēt sākt ar lielām lietām. Jāsāk ar viegliem darbiņiem, jo tie savā ziņā ir tie, kas veido pamatu tam, lai visiemēru no bijušajiem LSA cilvēkiem, jo tad bieži netiks daudz kas izdarīt lieki, tāpēc ka nezināja, ka tā jau bija bijis, vai ka tas jau bija noticis, vai ka tā vispār ir iespējams un kā ir. Protams, katra jāiziet sava skola, bet ir lietas, kuras  ir pārāk svarīgas, lai nezinātu, jo nedrīkst būt tā, ka ar katru jaunu valdi sākas jauns LSA un visi visu tikai iepazīst.iemēru no bijušajiem LSA cilvēkiem, jo tad bieži netiks daudz kas izdarīt lieki, tāpēc ka nezināja, ka tā jau bija bijis, vai ka tas jau bija noticis, vai ka tā vispār ir iespējams un kā ir. Protams, katra jāiziet sava skola, bet ir lietas, kuras  ir pārāk svarīgas, lai nezinātu, jo nedrīksts notiktu [organizējot projektu, pasākumu], tāpēc vēlāk ir

 IEVA BALTIŅA

Cik ilgi darbojies LSA kā students – aktīvists? 2 gadus
Cik ilgi darbojies LSA valdē?
 Gadu (2011./2012. gadā)
Virzieni, kuros darbojies: Starptautiskais virziens (vadītāja), Akadēmiskais virziens (aktīviste)

Dzimtā vieta: Rīga
Iegūtā izglītība:
 
Rīgas Tehniskā universitāte (profesionālais bakalaura grāds uzņēmējdarbības loģistikā), Latvijas Universitāte (maģistra grāds Eiropas studijās – studēju)
Šī brīža nodarbošanās: Studēju augstskolā, vērtēju Eiropas augstskolas, ceļoju no citas vietas uz citu
Intereses, hobiji: Meklēt jaunas vietas, piedzīvojumus, pieredzi
Iesauka: Balča

Kāpēc izlēmi iesaistīties LSA darbībā? Tas bija sen, sen, – laikā, kad biju Nīderlandē kādā no e-pastu listēm, kurās biju, atnāca e-pasts, ka iespējams pieteikties par brīvprātīgo RIKā (Reflektantu informatīvā kampaņa). Kad to izlasīju bija pēdējā diena. Laikam meklēju jaunus izaicinājumus un vietas, kur izpausties. Uzskatīju sevi par zinošu un pieredzējušu pirmkursnieci, lai palīdzētu jaunajiem potenciālajiem studentiem. Tālākais jau bija notikumu ķēdīte, kurā mani iesaistīja tā laika Akadēmiskā virziena vadītāja Inga Saknīte, paldies viņai par to!
Ko īpašu esi paveikusi savā darbības laikā LSA? Kopīgi ar Ingu Saknīti tika izveidoti pamati un īstenots pirmais Akreditāciju seminārs, tādējādi norādot un veicinot student aizvien lielāku iesaisti un nozīmi akreditāciju procesā. Veidojot un apkopojot pirmo studentu ekspertu kopienu. 2011.gada vasarā bija pirmā reize, kad LSA Valde oficiāli viesojās pie Valsts Prezidenta. Kopīgi ar domubiedriem, LSA valdes un SP pārstāvjiem uzrakstījām un aizsākām LSA projekta ar programmas “Jaunatne darbībā” finansējumu 10 000 EUR apmērā īstenošanu. Starptautisksā projekta “Ideju forums: Darba tirgus prasību sasaiste ar augstākās izglītības saturu. Jauniešu perspektīva.” laikā tapa rekomendācijas augstākās izglītības pilnveidei, tika finansēta starptautiska konference.
Tava veiksmes formula, motivators: Lietām, kuras dara, ir jāpatīk un tajās jāatrod sava odziņa un mērķis – tad tas patiks un to varēs darīt arī vēlās naktīs. Un, protams, cilvēki apkārt.
Tavi trīs lielākie ieguvumi no darbošanās LSA: Cilvēki – draugi. Pieredze. Sevis attīstīšana un lielāka izpratne par to, ko vēlos.
Trīs Tavas īpašības un/vai spējas, ko ieguvi, atklāji, attīstīji vai pazaudēji, darbojoties LSA? Noteikti apguvu, kas ir multitaskings un spēja daudz darīt un domāt  vienlaicīgi un nesūroties par to, ka tā reizēm dzīvē sanāk, ka jādara daudz. Tas šobrīd gan palīdz, gan nepalīdz ikdienā. Atklāju un apzinājos to, ka esmu cilvēks, ka nepieciešama aktīva vide un ir grūti sēdēt mierā. Iemācījos veidot gudrus un garus tekstus no nekā, kas bieži noder veidojot kursa darbus. Attīstīju savu internacionālismu un pasaules elpu, apzinājos, ka tā ir mana lieta un nepieciešamība. Savā ziņā pazaudēju ticību tam, kā notiek lēmumu pieņemšana jebkurā sistēmas posmā.

Vai atminies kādu kuriozu, interesantu gadījumu? Ar Asnati Kažoku LSA birojā Brīvības ielā, gatavojāmies Senatoru semināram (2011.gada decembrī). Seminārs notika 10.decembrī, kas tiek uzskatīta par LSA dzimšanas dienu, tāpēc bijām pasūtījušas un nopirkušas ķīniešu laternas, kuras vakarā Jelgavā, Lielupes krastā, palaist gaisā. Neviena no mums iepriekš nebija mēģinājusi laist šādas laternas, tāpēc nolēmām, ka 1 jāpamēģina. Sākumā gribējām ārā (pa logu izkāpjot), bet lija un bija pārāk liels vējš, lai aizdedzinātu. Tāpēc rezultātā „palaidām” laternu iekšā birojā. Dzēsām degli ar ūdeni, lejot to tieši uz grīdas. Arī pie Lielupes nebija tik viegli tās palaist, vairākas ieķērās kokos, citas aizlidoja labi.
Kādos projektos, akcijās, piketos esi piedalījusies? Kultūras pastaiga Nr. 5, LSA pikets 2009. gadā, kad vēl nezināju, kas ir LSA, visi LSA organizētie semināri laikā, kad biju valdē.
Mazliet raksturo savus kolēģus un virzienu aktīvistus, ar kuriem kopā strādāji: Neiedziļinoties personifikācijas – cilvēki, kas grib darīt vairāk un kuriem rūp!
Nosauc trīs īpašības, kurām jāpiemīt studentam, lai viņš spētu “pavilkt” LSA lietas? Daudz brīvā laika, spēja rakt arī akmeņainā zemē, mērķtiecība.

Ieteikums jaunajiem studentiem – aktīvistiem:  Nepazust tāpēc, ka cerības nākot izrādījušās pārāk augstas. Necerēt un patiesībā negribēt sākt ar lielām lietām. Jāsāk ar viegliem darbiņiem, jo tie savā ziņā ir tie, kas veido pamatu tam, lai viss notiktu [organizējot projektu, pasākumu], tāpēc vēlāk ir perfekti jāpārzina. Tos darot, aug arī saturiskā izpratne, un rezultātā audz pats un beigās vari gāzt lielus kalnus