Studenti pasaulē
ESU pieprasa būtiski palielināt ES budžetu augstākajai izglītībai
Autors - ESU   
Ceturtdiena, 30 Jūnijs 2011 16:40
esu_logo_pngEiropas Studentu apvienība (ESU) pieprasa ievērojamu Eiropas Savienības (ES) ilgtermiņa budžeta (2014.-2020.gadam) palielinājumu izglītības, zinātnes un sociālajām nozarēm. ESU jaunievēlētais prezidents Allans Palls komentēja: "Bez papildus finanšu ieguldījuma izglītībā, zinātnē un sociālajā jomā, ES var aizmirst par plaukstošu Savienību ar ilgtspējīgu un visaptverošu izaugsmi. Dalībvalstīm un Eiropas Parlamentam tas jāielāgo, pārrunājot Eiropas Komisijas ierosinājumus."
Paredzams, ka cīņas par ES budžetu sāksies 29.un 30.jūnijā līdz ar Eiropas Komisijas ierosinājumiem. ES nav vienota viedokļa par to, kādam jābūt ES budžeta palielinājumam. Dažas no dalībvalstīm prasa ES vadībai neveikt palielinājumus, tomēr ESU uzskata, ka šādi ES līderi maldinās iedzīvotājus - nosakot ambiciozus 2020.gada mērķus, taču nevēloties tos atbilstoši finansēt.
 
Pieņem Budapeštas deklarāciju par studentu līdzdalību
Autors - Anna Cīrule   
Pirmdiena, 14 Marts 2011 10:55

esu_logo_pngNo 2011. gada 15. līdz 19. februārim Budapeštā, Ungārijā norisinājās 21. Eiropas Studetnu konvents. Šoreiz konventa tēma tika veltīta studentu pārstāvniecībai. Par aizvien lielāku tendenci Eiropā pēdējos gados kļūst vadības spiediens uz studentu pārstāvniecības samazināšanu gan formāli - iestrādājot attiecīgās normas likumos un noteikumos, gan neformāli - aizvien mazāk studentu iesaistos pārrunās un uztverot kā pilntiesīgus akadēmiskās vides locekļus.

 
Irānas Progresīvā jaunatne izsludina eseju konkursu
Autors - IPY   
Ceturtdiena, 10 Februāris 2011 23:02

ipy_essay_contest-prospect_of_changeKopš Irānas prezidenta velēšanām 2009. gada jūnijā, gan Irānas, gan starptautiskajā publiskajā telpā ir risinājušās debates starp dažādām nacionālam un starptautiskām politiskajām grupām par to, kāds ir iespējamo pārmaiņu ceļš Irānā. Galvenais jautājums, kas tiek apspriests, ir tas, vai Irānai būtu jādemokratizējas un kādā veidā tas izdarāms.

Tomēr akadēmiskajā vidē šim jautājumam nav bijusi pievērsta liela uzmanība, tādēļ šobrīd izteiktajiem pieņēmumiem trūkst adekvātas, pamatotas argumentācijas. Šī iemesla dēļ organizācija Irānas Progresīvā jaunatne (The Iranian Progressive Youth) izsludina starptautisku eseju konkursu, kur aicināti piedalīties gan studenti, gan pētnieki.

 
Atskats uz konferenci "Boloņas process – augstākās izglītības internacionalizācija un iepriekš iegūtās formālās izglītības atzīšana"
Autors - VIAA   
Otrdiena, 14 Decembris 2010 14:12
bologna_processŠī gada 8.novembrī Valsts izglītības attīstības aģentūra (VIAA) un Akadēmiskās informācijas centrs (AIC) organizēja konferenci „Boloņas process - augstākās izglītības internacionalizācija un iepriekš iegūtas formālās izglītības atzīšana". Konferencē piedalījās augstskolu rektori, prorektori, dekāni, studenti, darba devēji, ministriju un aģentūru darbinieki.

Konferences ietvaros savas prezentācijas sniedza šīs jomas eksperti no Latvijas un citām ES dalībvalstīm:

 
Eiropas Brīvprātīgā darba brīvprātīgo pieredzes stāstu vakars
Autors - Marita Kroiča   
Trešdiena, 08 Decembris 2010 17:14
evs_image14. decembrī, plkst. 15:00, Eiropas Savienības mājas 2. stāvā valsts aģentūra „Jaunatnes starptautisko programmu aģentūra" (JSPA) ielūdz uz Eiropas Brīvprātīgā darbā (EBD) esošo un bijušo brīvprātīgo pieredzes stāstu vakaru.

Savos Eiropas Savienības neformālās izglītības programmas „Jaunatne darbībā" Eiropas Brīvprātīgā darba pieredzes stāstos dalīsies bijušie brīvprātīgie: Jānis Ansons, kurš strādāja Portugālē vides jomā, Ģirts Baranovskis, kurš Rumānijā vadīja prezentācijas par Eiropas Brīvprātīgo darbu jauniešiem, kā arī pētīja vietējās podniecības tradīcijas, Eva Kiseļova, kura strādāja ar jauniešiem Spānijā, Rihards Gēcis, kurš strādāja Francijā multimediju organizācijā, kā arī Pella Makrygiannaki un Rauls Martins Amezaga, kuri šobrīd īsteno savu EBD projektu Latvijā, informējot sabiedrību par Eiropas Savienības tēmām.

 
<< Sākums < Atgriezties 1 2 3 4 Turpināt > Beigas >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL